Google Arama Motoru

18 Ağustos 2010 Çarşamba

Tercih Sonuçları Açıklandı, Bir Teselli Ara Bul!

LYS sonuçlarına göre tercih yapan adayların sonuçları açıklandı nihayet.
Bu yolda kâh gülüp kâh ağlayan pek çok arkadaşım şu an ya gerçek mutluluğu yaşamakta ya da uzun vadeli bir bunalıma adım atmış bulunmakta.

Kazananlar havasını atadursun, kazanamayanlar da teselli arar durumdadır muhtemelen.

Mesela sen! Bir yol aramıyor musun? Ne yapacağını bilmiyorsun. Sıkılıyorsun, üzülüyorsun, bunalımdan bunalıma giriyorsun. Evet çok iyi anlıyorum.

Eğer sonucunu duyduğundan beri sana hayatı zehir eden annen, baban, deden, ninen, ablan teyzen, halan veya yüksek debili vicdan sesin varsa bu işin tesellisi yok arkadaşım. Aklını başına toplasaydın da çalışsaydın demiyorum kesinlikle. Çünkü biliyorum. Çalışmak istemeden çalışmak “gönülsüz köpeği sürüye savmışlar da uluya uluya kurt getirmiş” ya da “zorla nane limon içmek” gibi bir duygudur. Acıdır! Ben de içtim o zehirden. Neyse!

Hemen söyleyeyim gerçekleri. Yukarıda saydığım baskılar hayatında mevcutsa, geçmiyorsa, geçmeyecek gibi duruyorsa bir süre bunalımda olacaksın bunu kabullenmelisin. Daha sonra dershane, sıkıcı ders programları ve nasihatler...

Bana kalırsa öncelikle yapman gereken derin bir nefes alıp moralini yüksek tutman. Her şeye rağmen! Geçen koca bir yılda oturup adam gibi ders çalışmamış olsan bile, yaptığın yanlışlar aklından hiç çıkmasa bile moralin hep yüksek olmalı. En azından kendini inandırmalısın buna.

Daha sonra bilmelisin ki önünde 1 yıllık bir maraton var. Bunu yaşamak kaçınılmazsa zevk almalısın ya da almaya çalışmalısın. Zamanla nasılsa zevk almaya başlayacaksın.

Hangi mesleği istiyorsun? 10 yıl sonra nerede olmak istiyorsun? Kendini nerede görmek istiyorsun? Bu soruların cevabına göre şekillendirmelisin hayatını. Eğer istediğin üniversite ile kazanılacak bir mevki değil ise boşver. Salla gitsin. Kim ne derse desin. Ama eğer üniversite şartsa şimdi başla.

Diyelim ki tıp istiyorsun. Motivasyonunu artıracak her türlü faaliyeti çekinmeden yap. Bir doktorlar görüş, bir gününü hastanede geçir. Doktorlarla alakalı film, kitap, dizi bulup motivasyonunu artır ve çok etkilendiğin noktaları not al. Yerim seni öss kitabını okumak işine yarayabilir. Zamanında beni az motive etmedi. Motivasyonun düştükçe, dönüp bakarsın. Olmaz mı?

İnternette sana göre bir sürü motivasyon yazısı bulabilirsin. Mesela buraya tıkla. Ya da motivasyon seminerlerine katılabilirsin.

Başarılar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder