Google Arama Motoru

18 Ağustos 2010 Çarşamba

Yabancı Dil Öğrenmenin En temel Yöntemleri

Kendi hikayemi anlatmakla başlamak istiyorum.


Anne tarafım Artvinli ve gürcüyüz. Baba tarafımın da gürcülükle hiç alakası olmadığı için babam hiç gürcüce bilmiyor. Yani evde gürcüce konuşulmuyor.

Çocukluğumdan beri annemin akrabalarıyla belli aralıklarla görüşürüz. Tabi bütün sülale gürcüce konuşur. Kimse bana kelime öğretmedi, söylenenlerin ne anlama geldiğini anlatmadı. Onlar konuştu ben dinledim. Gürcüce öğrenmek için hiç kelime ezberlemedim. Kitap okumadım. Sadece dinledim. Ve şu an konuşamasam da, dilim dönmese de konuşulanları çok iyi anlıyorum.

Yabancı dil öğrenmenin en temel yolu budur. Öğrenmeye çalıştığınız dili bilenlerin arasında yaşamaktır bütün mesele. Eğer pratik yoksa gramer ezberleyerek yabancı dil öğrenmek çok zordur.

Maddelemek gerekirse;

1) Öğrenmek istediğiniz dilin konuşulduğu bir yerde belki günde 2 saat, belki haftada bir gün belki de yılın 6 ayı bulunmalısınız.

2) Çok büyük meblağlar dökmek zorunda olunmadığını düşünüyorum. Kurs konusunda önemli mevzu kursun Türkçe destekli olmamasıdır. Mesela İngilizce kursundasınız. Sadece İngilizce konuşulmalıdır. Aşinalık kazanır ver mecburen İngilizceyi öğrenmeye başlarsınız.

3) Öğrenmek istenilen dile ait kitap, film müzik, gazete, internet sitesi takip edilmelidir.

4) Kelime defteri tutulmalıdır.

Eksik olan kaybettirir. Unumayın:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder